סלובקיה: שר החוץ אירח את הרב יצחק שפירא

אבי יעקב No Comments on סלובקיה: שר החוץ אירח את הרב יצחק שפירא

ביום חמישי הקרוב יקבל מייסד ארגון ESJF, המשמר בתי עלמין יהודיים באירופה, פרס מיוחד על פועלו בתחום איתור ושימור בתי קברות. לקראת הטקס, השתתף הרב שפירא בארוחת צהרים למהדרין במשרד החוץ הסלובקי

צילום: יעקב נחומי
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הרב יצחק שפירא יו"ר ומייסד ארגון ESJF, המשמר בתי עלמין יהודיים באירופה, שוהה בימים אלה בסלובקיה, לרגל קבלת פרס המדינה לציון פעילותו לאיתור ושימור בתי קברות יהודיים. הפרס יינתן בטקס רשמי ביום חמישי הקרוב.

היום (ג'), ביום הראשון לביקורו, היה הרב שפירא אורחו של שר החוץ הסלובקי, בארוחת צהרים כשרה למהדרין מהקייטרינג של הרב משה וייס מוינה, שהתקיימה במשרד החוץ הסלובקי, בהשתתפות בכירי משרד החוץ, שגריר ישראל בסלובקיה, שגריר סלובקיה בישראל וראשי הפדרציה היהודית בסלובקיה.

לאחר ארוחת הצהריים, יצא הרב שפירא בלויית שר החוץ לביקור במוזיאון היהודי המציג את ההיסטוריה של הקהילה היהודית בברטסלבה, היא פרשבורג המעטירה. "זה היה ביקור מחריד, מצמרר ומרעיד", אמר לנו הרב שפירא, "על אלה אני בוכיה".

רגעים מרגשים נרשמו, כאשר בתום הסיור הגיע הרב שפירא לרחובה של עיר, ושם, בחזית הבניינים ששימשו כישיבה וכבית המדרש של סבו זקנו, החתם סופר וצאצאיו זצוק"ל, אמר פרקי תהלים ושפתיו נשאו תפילה.

 



0 תגובות